top of page

חידות מתגרדות - מרעיון למוצר

כאן תגלו איך הכל התחיל

ומה אני אגיד לכם - זה הצליח

לאט לאט העסק קרם עור וגידים. בהתחלה הכרטיסים, ובמקביל האתר קם. התחלתי למלא בתוכן את הבלוג. התחלתי לערוך סרטונים... מי בכלל חשב שאני מסוגלת לזה? הכנתי מדריך מתנה, ואנשים התחילו להוריד אותו. אני זוכרת שכמעט חטפתי התקף לב בפעם הראשונה שזה קרה... חחח... מאז כבר מאות אנשים הורידו וקראו אותו.

ככל שנתתי יותר פוקוס לעסק וככל שהשקעתי בו יותר זמן - כך הוא גדל. ואז המוצר המסחרי הגיע. בעצם - כמה אלפי יחידות שלו. וואו. איך מוכרים את כל זה? מסתבר שכשיש מוצר מוצלח ויודעים איך לשווק - זה אפשרי. כיום העסק כבר מתפקד ונכון להרגע קיימות כבר שתי סדרות של חידות מתגרדות, ומוצרים משלימים. את כולם ניתן למצוא בחנות האתר. וכאן תוכלו לגלות איפה עוד אפשר לקנות חידות מתגרדות.

אז מה זה בכלל

"חידות מתגרדות" הם כרטיסים שנועדו להטמנה בקופסת ארוחת העשר של הילד, או להענקה כצ'ופר יומי.

כל כרטיס מכיל שאלת טריוויה לילדים ואיור מתאים, ותשובה המסתתרת מתחת לציפוי מתגרד (כמו של כרטיסי הגרלה). כל כרטיס מגיע כיחידה בודדת עטוף בניילון ששומר עליו ממגע עם האוכל, ושגורם לכל העניין להרגיש כמו הפתעה מסקרנת שחייבים לפתוח.

בכל קופסה של "חידות מתגרדות" יש 50 יחידות עם חידות שונות ומסרים מעצימים שונים מאחור: מסר אוהב, מפרגן או משפט מוטיבציה שאליו מצורף איחול ליום החדש.

 

ניתן לאסוף את הכרטיסים ולהשתמש בהם כדי להרחיב את הידע: סריקה של קוד ה-QR שנמצא בחלק האחורי של הכרטיס ע"י אפליקציה מתאימה תגרום לפתיחת דף אינטרנט המכיל טקסט מנוקד בעברית לקריאה מורחבת על הנושא, ולינקים לסרטוני יוטיוב רלוונטיים (הסרטונים ברובם אינם בעברית).

המוצר מעודד קריאה וסקרנות, עוזר להרחיב את הידע, והכי חשוב – מזכיר להם שאתם תמיד שם בשבילם.

למוצר קיימים 6 דגמים:
  • גרסה עם שאלות ברמת קושי נמוכה
    לכיתות הנמוכות (א'-ג'): סדרה 1 ו-2.

  • גרסה עם שאלות ברמת קושי בינונית 
    לכיתות הגבוהות (ג'-ה'): סדרה 1 ו-2.

  • גרסה עם שאלות לקטנטנים לילדים
    בגילאי גן טרום חובה - חובה ולעולים
    לכיתה א': סדרה 1. 

  • גרסה המיועדת למטפלים, מורים
    ואנשים שעובדים עם ילדים
    ומעוניינים בפרס חינוכי ומסקרן
    (הערה: גרסה זו מכילה מסרים
    של מוטיבציה בלבד). ניתן
    להשתמש בגרסה זו גם לטובת
    פעילות קבוצתית לכיתה או
    מיפגש "בית פתוח", פרטים
    על כך תוכלו למצוא בפוסט הזה.

an illustration of a cat holding a pencil

לתת ערך מוסף

כאמא לילדים, תמיד נמלאתי קנאה כשקראתי כתבות על ההורים המופלאים האלה, שבאופן קבוע מטמינים בארוחת העשר של ילדיהם פתקאות עם הקדשה אישית. יש בזה המון יתרונות: תשומת לב חיובית, עידוד קריאה, ובוודאי יש ימים שהתזכורת הזו, שמישהו אוהב אותך וחושב עליך, עוזרת לך לעבור את היום יותר בקלות.
 

וזה לא שלא ניסיתי בעצמי... כתבתי, ניקדתי, אפילו גזרתי לצורת "לב", אבל מה? אחרי 3 ימים נגמרו לי הרעיונות מה לכתוב. וחוץ מזה אף פעם לא הייתי חזקה בהצהרות אהבה, אז פשוט ירדתי מזה.
 

כשהייתי בחופשת לידה עם הבן השלישי שלי, שני ילדיי הגדולים היו בבית הספר היסודי. אני זוכרת שנכנסתי לחנות כלי כתיבה ונתקלתי שם בחבילת מדבקות לכריך, שעליהן היו רשומים מסרים אוהבים. הרעיון מצא חן בעיני, אבל הניסוחים היו בנאליים וחזרו על עצמם (בכל חבילה היו כמה דפי מדבקות זהים). ניסיתי לאמץ את מוחי ולחשוב אם יכולתי לעשות מוצר דומה אבל אחר, יותר מתוחכם, אולי עם איזשהו ערך מוסף. לעודד קריאה... לעורר סקרנות... שיהיה מעניין... בסוף הרעיון הגיע: מדבקות עם חידות טריוויה. מתגרדות.
 

הרעיון ממש הדליק אותי ונראה יחסית פשוט ליישום, אז החלטתי לפתח את זה לאבטיפוס של מוצר אמיתי. זה היה הצעד הראשון במסע שלי: מסע של התפתחות אישית, שינוי תחום עיסוק, ויציאה אל מחוץ לגבולות אזור הנוחות. מסע שבו הכרתי המון אנשים טובים ששמחו לעזור לי ולתרום מנסיונם. במסגרת האבטיפוס החלטתי לייצר גרסת מדבקות וגרסת כרטיסים. גרסת הכרטיסים זכתה להצלחה בקרב ההורים שראו אותה והילדים שהתנסו בה, ולכן החלטתי להפוך אותה למוצר מסחרי.

אבל פה הסיפור רק מתחיל...

היתה לי הרגשה שיש לי פה רעיון עם פוטנציאל. אבל הייתי מנהלת בחברת הייטק, עם שני ילדים ותינוק... לא בדיוק היה לי זמן פנוי לפתוח עסק. מה עושים? פניתי למספר חברות משחקים בנסיון לעניין אותם לקנות את הרעיון ולפתח את המוצר. לא ממש הלך. אז התבשלתי עם זה עוד כשנה. ואז החלטתי לקפוץ למים! עזבתי את העבודה לטובת משרה חלקית וזמנית בסטארטאפ, והתחלתי לעבוד על הפקת המוצר המסחרי. בעצמי.

ואז... כחודשיים אחרי שהתחלתי את הדרך החדשה, גיליתי שאחד המיצרני המשחקים שנפגשתי איתם החליט להפיק משחק קופסה עם רעיון דומה בלי לספר לי או לשתף אותי. ואפילו כתב את שמי על האריזה!!! וואו, איזו מכה מתחת לחגורה. והכי מבעס הוא... שהוא לא הצליח למכור את המשחק הזה, ונאלץ להציע אותו במחירי הפסד.

לקח לי קצת זמן להתאושש מהעניין הזה, ולהחליט מה לעשות. בסופו של דבר החלטתי להמשיך, אבל הפקתי את הלקחים שלי: הוספתי תוכן, הוספתי קוד לסריקה המוביל לתוכן נוסף באתר, מצאתי מאיירת מוכשרת, תכננתי אריזה מזמינה שמאפשרת לראות את הכרטיסים שבפנים... ולמדתי שיווק. למדתי שיש לי ערך נוסף להציע למי שעוקב אחריי, מעבר לכרטיסים בקופסת קרטון.

מגרד לכם כבר באצבעות?

הזמינו עכשיו "חידות מתגרדות" במחיר המיוחד של האתר

חשוב לי לשמוע

יש לכם שאלה? רוצים לבקש בקשה או אולי לשלוח מתנה

bottom of page